ویندوز ۱۱ چه ویژگی‌های دارد و آیا روی سیستم‌های قدیمی نصب می‌شود؟

ویندوز 11 چه ویژگی‌های دارد و آیا روی سیستم‌های قدیمی نصب می‌شود؟

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (3 تیر 1400) به صورت رسمی رونمایی شد. این در‌حالی ست که مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز ۱۰ یعنی سال ۲۰۱۴، مدعی شده بود که دیگر نسخه جدیدی از ویندوز را تولید نخواهد کرد. حتما شنیده‌اید که تنها سخت‌افزارهای جدید با قابلیت پشتیبانی از TPMامکان استفاده از سیستم‌عامل جدید را دارند اما اگر سیستم شما هم قدیمی‌ست نگران نباشید و تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

تغییرات ایجاد شده در ویندوز 11 در نمای ظاهری آن بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. جایگزین شدن لبه‌ی تیز و مربعی آیکون‌ها با لبه‌های گرد و منحنی، استفاده از رنگ‌های زنده‌تر و زیبا‌، شیشه ای و شفاف شدن محیط، از جمله مواردی ست که سروصدای زیادی به‌پا کرده است!

به‌هرحال ممکن است برخی مانند این نویسنده با گوشه‌های مربعی راحت‌تر باشند … درکل تغییر دکوراسیون و زیبا کردن محیط کار ویندوز حتما تغییری مثبت محسوب می‌شود.

بررسی کلی تغییرات و ویژگی‌های ویندوز 11

در نگاه اول چهره‌ی جدید ویندوز با نوار وظیفه (Taskbar)، منو‌ی استارت (Start Menu) و محل جستجو که به وسط صفحه منتقل شده‌اند به‌چشم می خورند. توانایی نصب و اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های اندروید، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن مجزا، استفاده از  Auto-HDR برای بهبود گرافیک بخصوص در بازی‌ها، بهبود سرعت لود بازی‌ها، اپلیکیشن ایکس باکس، وجود تم‌های متنوع به‌صورت پیش‌فرض و … از جمله ویژگی‌های مهم ویندوز 11 هستند. تغییر دیگر اینکه نرم‌افزارهای Skype ، OneNote ، Paint 3D و D3 Viewer از ویندوز 11 حذف شده‌اند.

اما مهم‌ترین تغییر ایجاد شده، بهبود امنیت و مراقبت از سیستم شما در برابر حملات پیشرفته است، جایی که ویندوز 11 با استفاده از توانایی TPM 2.0 مانع حمله‌ی بدافزارها و دسترسی به داده‌های شما میِ‌شود.  TPM 2.0‌ ریز‌تراشه‌ای ست که وظیفه‌ی محافظت از کلیدهای رمزگذاری و اطلاعات حساب کاربری و سایر موارد امنیتی را در سیستم‌ به عهده دارد و تنها پردازنده‌های اینتل نسل هشتم یا جدیدتر و پردازنده‌های AMD سری ۲۰۰۰ رایزن یا جدیدتر دارای این قابلیت هستند.

سخن پایانی

درحالی که مدیرعامل مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز  11 را یکی از مهم‌ترین نسخه‌های ویندوز در دهه گذشته دانسته، به‌نظر می‌رسد، بیشتر تغییر در جنبه‌ی ظاهری و رابط کاربری مورد توجه قرار گرفته است که البته این نکته نیز با تاکید از سوی ایشان اعلام شده است.

حداقل مشخصات سیستم برای نصب ویندوز 11

شرکت مایکروسافت  اعلام کرده است که برای نصب ویندوز ۱۱ سیستم‌های سخت‌افزاری حداقل باید دارای مشخصات زیر باشند؛

  • پردازنده‌ 64 بیتی دو هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز
  • 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • نمایشگر ۹ اینچی
  • رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸
  • پشتیبانی و فعال بودن ويژگي‌هاي UEFI، Secure Boot و TPM 2.0
  • پشتیبانی از DirectX 12 یا بالاتر با درایور WDDM 2.0

با توجه به اینکه نصب ویندوز ۱۱ برروی بسیاری از سیستم‌ها ممکن نیست و نیاز به سخت‌افزاری جدید با قابلیت پشتیبانی از TPM دارد، برای مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل نصب برروی سیستم‌های قدیمی‌تر اینجا کلیک کنید.

اگر سیستم جدیدی دارید که مشخصات گفته‌شده را دارد بدون نگرانی اینجا کلیک کنید و نسخه ویندوز مورد نیاز خود را در فروشگاه اینترنتی تجریش‌کالا مشاهده کنید.

Logo TK Gold
WeCreativez WhatsApp Support
در صورت نیاز به ثبت سفارش از طریق واتسپ، عنوان کالای موردنظر و تعداد را همراه با نام و نشانی خود ارسال نمایید. 09202124727