مجموعه بازی Stronghold

معرفی سری بازی قلعه stronghold

مجموعه بازی Stronghold (قلعه) نام یک سری بازی ویدئویی در سبک استراتژی هم‌زمان است که در سال ۲۰۰۱ توسط استودیو فایرفلای توسعه یافته است و نظرات مطلوب زیادی از نظر منتقدان در پی‌سی گیمر و گیم‌اسپای کسب کرده‌است. بازی استرانگهلد شامل ۵ نسخه بازی که به فارسی قلعه: جنگ‌های صلیبی، قلعه ۲، افسانه‌های قلعه، قلعه ۳ ، جنگ‌های صلیبی ۲و قلعه: جنگسالار نام دارند. این بازی در درجه اول روی فتح و گسترش از طریق اقدامات نظامی تمرکز دارد. این بازی همچنین دارای عناصر برجسته اقتصادی و توسعه زیرساختی است. بازی در بریتانیای قرون وسطی در سال ۱۰۶۶ پس از میلاد شروع می‌شود و چون داستان بازی محدودیت زمانی ندارد می‌تواند تا سده‌ها ادامه یابد.

 

 

داستان بازی

روند بازی به دو بخش مبارزه و اقتصاد تقسیم می‌گردد و هر بخش دارای داستان جداگانه‌ای است.

داستان مراحل جنگی بازی در دورانی خیالی و در سدهٔ ۱۰۶۶ میلادی رخ می‌دهد. زمانی که چهار سردار با نام‌های مستعار رت اسنیک پیگ و ولف علیه پادشاه سرزمین شورش می‌کنند و پادشاه برای فرار از ایشان به سرزمین بربرها فرار می‌کند و سرزمین پادشاه بین این چهار نفر تقسیم می‌شود. بازیکن در نقش یک لرد قرار می‌گیرد و از طرف پادشاه موظف است آنان را به سزای اعمالشان برساند و سرزمین پادشاه را به وی برگرداند.

 

 

در بخش اقتصادی داستان در مورد لردی است که باید دستورهایی را که از جانب پادشاه دریافت می‌کند را اجرا و به قلعهٔ خویش نیز رسیدگی کند. این بخش معمولاً فاقد درگیری و مبارزه است.

معرفی سری بازی قلعه stronghold
 

 

 

استرانگهلد بیشتر بر حملات و تعیین استراتژی تمرکز دارد، اما بخش اقتصادی زمینهٔ لازم برای آموزش نیروها را فراهم می‌کند. این به این معنی است که اگر بازیباز تنها به درگیری نظامی یا به اقتصاد قلعهٔ خود بپردازد شکست خواهد خورد. مثلاً گیمر در صورتی می‌تواند نیروهای جدید را آموزش دهد که تعدادی رعیت در اختیار داشته باشد و مردم در صورتی به قلعه خواهند آمد که رضایت آن‌ها جلب شود و در صورتی مردم رضایت خواهند داشت که رفاه آنان (مانند غذا، وسایل تفریحی، اماکن مذهبی، امنیت و…) فراهم شود.

معرفی سری بازی قلعه stronghold

علاوه بر بخش داستانی بخش‌های دیگری وجود دارند مثلاً در بخش محاصره نقشه‌ها بیش تر از داستان‌ها و روایت‌های تاریخی موجود ساخته شده‌اند (تاریخچه هر نقشه را می‌توان در بالای همان نقشه مطالعه کرد) این بخش‌ها هدفشان بیش‌تر بر حمله به قلعه یا دفاع از آن متمرکز است و ساخت قلعه چندان اهمیتی ندارد.
در بخش حمله نقشه‌ها گاهی واقعی و گاهی ساختهٔ ذهن سازندگان است این بخش‌ها علاوه بر آن‌که هدف بر حمله به دشمنان و نابود کردن قلعهٔ ایشان است باید بازی ‌کننده بتواند اوضاع داخلی قلعهٔ خود را کنترل کند. این بخش معمولاً پیچیده‌تر از بخش روایی بازی است.

مجموعه بازی قلعه (Stronghold) دارای نسخه‌های اصلی و فرعی است در این لیست عناوینی که در ایران مجوز تولید و انتشار دارند به صورت زیرخط دار مشخص می‌شود. برای دسترسی به صفحه‌ی هر بازی لازم است بر روی عنوان کلیک کنید.

 

عنوان بازی

سال انتشار

بازی قلعه ۱ ‌Stronghold  

(2001)

بازی قلعه:جنگ های صلیبی Stronghold Crusader  

(2002)

بازی قلعه 2 Stronghold  

(2005)

بازی قلعه: افسانه Stronghold Legends

(2006)

 بازی قلعه:نهایت جنگ‌های صلیبی Stronghold: Crusader Extreme

(2008)

بازی قلعه پادشاهی Stronghold Kingdoms

(2009)

بازی قلعه Stronghold 3  

(2011)

بازی قلعه: جنگ های صلیبی Stronghold Crusader II

(2014)

 

Logo TK Gold
WeCreativez WhatsApp Support
در صورت نیاز به ثبت سفارش از طریق واتسپ، عنوان کالای موردنظر و تعداد را همراه با نام و نشانی خود ارسال نمایید. 09202124727