مجموعه بازی Battlefield

معرفی بازی میدان نبرد Battlefield

بتلفیلد (Battlefield) نام مجموعه‌ای از بازی‌های تیراندازی اول شخص (First Shooter) است که کار خود را بر روی سیستم عامل‌های ویندوز و مک با انتشار بازی Battlefield 1942 در سال 2002 آغاز کرد. سری بازی میدان جنگ توسط کمپانی سوئدی دایس (EA DICE) ساخته شد و کمپانی آمریکایی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) نیز وظیفه انتشار آن را برعهده داشت. تمرکز بازی‌های Battlefield بر روی نقشه‌های بزرگ، همکاری تیمی و ماشین‌های جنگی است که در کنار آن نسخه‌های PC سری بازی بتلفیلد بر روی بخش چند نفره آنلاین تمرکز دارد. طبق آمار ثبت شده تا سال 2012، بیش از 20 میلیون گیمر در سراسر جهان سری بازی Battlefield  را تجربه کردند. از سال 2002 تا اکنون 11 بازی اصلی و 12 بسته الحاقی از سری بازی بتلفیلد منتشر شده است.

سری بازی Battlefield  یکی از سرسخت‌ترین رقبای مجموعه بازی ندای وظیفه  (Call of Duty)در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است.

اولین نسخه از سری بازی‌‌های بتلفیلد با نام Battlefield 1942 در سال 2002 منتشر شد. در این نسخه جدا از بخش کمپین، بخشی با نام «فتح» (Conquest) قرار داشت که در آن بازیکن باید نقطه مورد نظر را تصرف می‌کرد و کنترل آنجا را بدست می‌آورد. برای این بازی، دو بسته الحاقی (DLC) منتشر شد.

بازی بعدی، بتلفیلد ویتنام (Battlefield Vietnam) بود که در سال 2004 منتشر شد و فضای بازی را به سمت جنگ‌های ویتنام برد. در این نسخه گیم پلی بازی بهبود یافته بود؛ به عنوان مثال در این بازی می‌شد حین نشستن در ماشین، با اسلحه نیز شلیک کرد. جلوه‌های بصری و عمق تصاویر نیز در این بازی پیشرفت چشمگیری داشت.

با انتشار بازی Battlefield 2 در سال 2005، محیط بازی به سمت جنگ‌های مدرن رفت. در این بازی، جنگ اصلی بین آمریکا، چین و یک گروه ساختگی به نام ائتلاف خاورمیانه (Middle Eastern Coalition) بود. با وجود باگ‌های فراوان و منتشر شدن پچ‌های (Patch) مختلف برای رفع آن‌ها، این بازی از نظر فروش به موفقیت بالایی دست پیدا کرد. برای این بازی، بسته‌های الحاقی Special Forces و Armored Fury و Euro Force منتشر شد که هر کدام مراحل ویژه و سلاح‌های جدید را به بازی اضافه می‌کردند. یک بازی مشابه با نام Battlefield 2: Modern Combat نیز برای کنسول‌ها منتشر شد که بخش چند نفره آنلاین محدودی داشت اما در عوض بخش تک نفره آن بسیار وسیع بود.

بازی Battlefield 2142 در سال 2006 منتشر شد و داستان آن مربوط به تغییرات اقلیمی جهانی و عصر یخبندان در اواسط قرن 22 بود. با اینکه از نظر گرافیکی فرق خاصی با بازی بتلفیلد 2 نداشت اما گیم‌پلی آن دارای عناصر جدید بود. بسته الحاقی Northern Strike  که بعدها منتشر شد، نقشه، اسلحه، ماشین و مراحل جدید را به بازی اضافه کرد. این بسته با خود تبلیغات درون بازی‌ای به همراه داشت به همین دلیل بازیکنان خیلی از آن راضی نبودند.

بازی Battlefield: Bad Company در سال 2008 منتشر شد که داستان آن درمورد کمپانی B و جستجو برای طلای پنهان بود. در این بازی، تنوع وسایل نقلیه زمینی، دریایی و هوایی بالا بود. سیستم تخریب بازی نیز جدید بود و به بازیکن اجازه می‌داد تا محیط پیرامون خود را با خاک یکسان کرده و راه جدیدی باز کند.

در سال 2009، کمپانی الکترونیک آرتز بازی رایگان و قابل دانلود Battlefield Heroes را منتشر کرد. این بازی به حدی عجیب و بچگانه بود که کمپانی EA مجبور شد در سال 2015 سرورهای بازی را تعطیل کند. همزمان با این بازی، بازی مولتی پلیر آنلاین Battlefield 1943  نیز برای کنسول‌های خانگی ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شد. برنامه‌ریزی شده بود تا این بازی برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود که با کنسل شدن پروژه مواجه شد.

در سال 2010، ادامه بازی بتلفیلد بد کمپانی با نام Battlefield: Bad Company 2 منتشر شد که در آن کمپانی B در تلاش بود تا بمب الکترومغناطیسی (EMP) را پیدا کند. بخش چند نفره آنلاین در این بازی وسیع‌تر از نسخه قبلی بود و در کنار این، گرافیک بالا و اضافه شدن عناصر واقع گرایانه (مانند حرکت افقی گلوله و سپس افتادن آن) از ویژگی‌های جذابی بود که موتور بازی‌سازی تقویت شده فراست بایت به ارمغان آورد. برای این بازی یک بسته الحاقی با نام Battlefield: Bad Company 2: Vietnam نیز منتشر شد که داستان آن در ویتنام اتفاق می‌افتاد.

معرفی بازی میدان نبرد Battlefield 3

خبر ساخت بازی بتلفیلد 3 در سال 2009 منتشر شد. بخش مولتی پلیر بازی روی رایانه‌های شخصی 64 نفر و روی کنسول‌ها 24 نفر ظرفیت داشت. این بازی در تاریخ 3 آبان 1390 منتشر شد و توانست جوایز، نقدها و نمرات مثبت بسیاری را کسب کند. البته این بازی حواشی زیادی داشت؛ مخصوصا برای کشور ما.

معرفی بازی بتلفیلد هاردلاین battlefield hardline

بازی 4 Battlefield توانست نقدها و نمرات خوبی را دریافت کند. یک سال بعد بازی بتلفیلد هاردلاین (Battlefield Hardline) در نمایشگاه E3 معرفی شد. تم اصلی این بازی بر خلاف نسخه‌های قبلی بر پایه دزد و پلیس بود که البته نتوانست موفقیت نسخه‌های پیشین را ادامه دهد.

معرفی بازی Battlefield 1

 Battlefield 1 دهمین عنوان از سری بازی Battlefield است که بار دیگر توسط استودیو دایس ساخته شد. این بازی، داستان شروع قضایای بتلفیلد 2 تا 4 را روایت می‌کند. Battlefield 1 در سال 2016 برای رایانه‌های شخصی، کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. بازی بتلفیلد 1 توانست نقدها و نمرات مثبت زیادی را کسب کند. به‌ویژه در بخش داستانی تک نفره، فضاسازی بی‌نظیر جنگ جهانی اول، بخش چند نفره آنلاین و جلوه‌های بصری و صوتی که بسیار قوی بود.

معرفی بازی میدان نبرد 5 Battlefield

Battlefield V یازدهمین نسخه از مجموعه بازی‌های Battlefield است که توسط استودیو دایس ساخته شده و کمپانی الکترونیک آرتز نیز وظیفه انتشار آن را در سال 2018 برعهده داشته است. فضا و داستان بازی مربوط به جنگ جهانی دوم است. داستان نسخه قبلی خود را ادامه می‌دهد. قبل از انتشار، بازخوردها نسبت به بازی منفی بود؛ مخصوصا اینکه طرفداران حس می‌کردند وقایع تاریخی در آن دقیق و واقعی نیست و شخصیت اصلی آن هم مونث است. اما پس از انتشار، اکثر بازخوردها مثبت شد. گیم پلی و طراحی بازی مورد ستایش قرار گرفت اما کوتاه بودن سناریوی بازی مورد انتقاد قرار گرفت.

پس از انتشار بازیBattlefield V ، انتظار می‌رود که بازی بعدی یعنی بتلفیلد 6 در سال 2021 یا 2022 منتشر شود. این بازی توسط مدیرعامل کمپانی الکترونیک آرتز یعنی آقای اندرو ویلسون در اواخر سال 2019 تایید شد. هیچ اطلاعات خاص دیگری از این بازی مشخص نیست بجز اینکه این عنوان برای کنسول‌های نسل بعد طراحی و منتشر خواهد شد. در کنار این، استودیو دایس اعلام کرده که بازی Battlefield: Bad Company 3 نیز فراموش نشده و در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

در اینجا لیستی از بازی Battlefield و سال انتشار آن‌ها را مشاهده می‌کنید. (نسخه‌هایی از بازی که در ایران مجوز تولید و انتشار دارند به‌صورت زیرخط‌دار مشخص هستند. همچنین بازی‌های قابل خرید از سایت تجریش کالا با کلیک بر روی نام کنسول موجود در دسترس شما قرار می گیرند.)

Battlefield 1942 (2002)

Battlefield Vietnam (2004)                         

Battlefield 2 (2005)        

Battlefield 2142 (2006)

Battlefield: Bad Company (2008)             

Battlefield: Bad Company 2 (2010)     PC    

Battlefield 3 (2011)                        

Battlefield 4 (2013)            xbox-360  / PC

Battlefield Hardline (2015)        PC 

Battlefield 1 (2016)                   PC

Battlefield V (2018)                   PC

این عنوان به محبوبیت سری بازی Call of Duty نرسید اما باز هم می‌توان این مجموعه را رقیب سرسخت سری ندای وظیفه دانست. یکی از دلایل محبوب نبودن این عنوان در ایران، نداشتن بخش کمپین و داستانی قوی بود؛ زیرا بازی در اصل روی بخش چند نفره آنلاین تمرکز می‌کرد. البته سری بازی های بتلفیلد حواشی زیادی هم داشت مخصوصا بازی Battlefield 3 که بعضی مراحل آن در ایران بود و به‌کل خرید و فروش این بازی در کشورمان ممنوع شد.

Logo TK Gold
WeCreativez WhatsApp Support
در صورت نیاز به ثبت سفارش از طریق واتسپ، عنوان کالای موردنظر و تعداد را همراه با نام و نشانی خود ارسال نمایید. 09202124727