بیشتر بدانیم: Call of Duty

جنگ جهانی دوم همواره منبعی غنی از داستان سرایی‌های مختلف در عصر حاضر بوده است. داستان‌ها، فیلم‌ها و همچنین بازی‌های شاخصی دهه 40 میلادی را از نگاهی نو روایت کرده‌اند. سری کالاف دیوتی که در ایران با اسم ندای وظیفه هم شناخته می‌شود، نام مجموعه‌ای از بازی‌های رایانه‌ای در سبک اکشن و تیراندازی اول شخص است که اولین نسخه آن در سال ۲۰۰۳ و با محوریت جنگ جهانی دوم منتشر و در همان سال به عنوان برترین بازی سال انتخاب شد. بازی‌های این مجموعه در ادامه سراغ بازه‌های دیگری از تاریخ رفتند و برای مثال سه‌گانه‌ی مدرن وارفر (Modern Warfare) نبرد‌های مدرن را به‌تصویر ‌کشید یا در نسخه‌های بلک آپس سراغ دوران جنگ سرد هم رفت.

بازی‌ها در ابتدا توسط اینفینیتی وارد (Infinity Ward) و سپس توسط تری‌آرک (Treyarch) و اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) توسعه داده شده‌اند. همچنین چندین بازی اسپین آف و دستی توسط دیگر توسعه‌دهندگان ساخته شده‌است. همه‌ی بازی‌های این سری به‌وسیله‌ی شرکت اکتیویژن (Activision)، برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده‌اند.

لیست مجموعه بازی‌ Call of Duty

در ادامه لیستی از مجموعه بازی‌های Call of Duty و سال انتشار آن‌ها ارائه شده‌است. برای مشاهده جزئیات داستان هر بازی در فروشگاه اینترنتی تجریش‌کالا بر روی پلتفرم مورد نظر خود که در کنار هر عنوان قرار گرفته‌است کلیک کنید.

(نسخه‌هایی از بازی کالاف دیوتی که در ایران مجوز تولید و انتشار دارند به‌صورت زیرخط‌دار مشخص شده‌اند و بازی‌هایی که خرید آن‌ها در فروشگاه تجریش‌کالا در دسترس شما هستند با کلیک بر روی پلتفرم مورد نظر شما نمایان می‌شوند)

 

  • Call of Duty(2003)
  • Call of Duty 2  (2005)                                                  PC / XBOX360
  • Call of Duty 3 (2006)                                                   PS2
  • Call of Duty 4 Modern Warfare (2007)                      PC / XBOX360 
  • Call of Duty World at War  (2008)                              PC / PS2
  • Call of Duty Modern Warfare 2  (2009)                      PC   
  • Call of Duty Black Ops  (2010)                                     
  • Call of Duty Modern Warfare 3  (2011)                       PC / XBOX360
  • Call of Duty Black Ops II  (2012)                                 PC /  PS2
  • Call of Duty Ghosts  (2013)                                         PC 
  • Call of Duty Advanced Warfare  (2014)                     PC 
  • Call of Duty Black Ops III  (2015)                               PC
  • Call of Duty Infinite Warfare  (2016)                           PC   
  • Call of Duty Modern Warfare Remastered  (2016)   
  • Call of Duty WWII (2017)                                            
  • Call of Duty Black Ops IIII (2018)                                

داستان بازی Call of Duty

اولین نسخه از بازی Call of Duty در سال 2003 در سبک تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) برای ویندوز عرضه شد. این بازی سبکی متفاوت نسبت به بازی‌های تیراندازی اول شخص زمان خود داشت. به این دلیل که در یک محیط واقع‌گرایانه و با مکانیک گیم پلی بالاتری قرار داشت، برای مثال انبار مهمات بازیکنان را به دو سلاح محدود کرد، تمام مهمات و وسایل مربوط به سلامتی را حذف کرد، و بازیکن محوری را کمتر و آسیب پذیری را بیشتر کرد.

بازی call of duty اولین نسخه

بر خلاف دنیای علمی/فانتزی الهام گرفته از بازی‌های ژانر اول شخص شوتر آن زمان، Call of Duty چهارچوب غم‌انگیز جنگ جهانی دوم را انتخاب کرد. در این بازی شما در نقش سرباز یکی از ارتش‌های آمریکا، شوروی و انگلیس قرار می گیرید که در ماجرای جنگ جهانی دوم با ارتش ژرمن ها به مبارزه می پردازید. بازی در محیط سینمایی به گونه ای ساخته شده است که بازیکن را مستقیما در فضای بازی و به جای شخصیت اصلی قرار می‌دهد. در این بازی، شما طعم واقعی جنگ با تمام خصوصیاتش را خواهید چشید. محیط‌های مختلف جنگ جهانی مانند جنگل، صحرا، برف، پل و دیگر ساخته‌های بشری در این بازی قرار داده شده‌اند.

داستان بازی 2 Call of Duty

دو سال بعد از موفقیت نسخه‌ی اول این سری یعنی Call of Duty، Call of Duty 2 وارد بازار شد و نوآوری‌های جدیدی هم با خود آورد. یکی از برجسته‌ترین این نوآوری‌ها ارتقا سلامتی خودکار بود، چیزی که تبدیل به یک عنصر اصلی در بسیاری از بازی‌های مدرن شد. این مکانیک جدید بازیکن را به بازی سریع‌تر تشویق می‌کرد و نقطه مقابل بسیاری از بازی‌های دیگری بود که هنوز خط‌اها و شمارنده‌های سلامت را برای شخصیت بازی در کنار صفحه به نمایش می‌گذاشتند.

بازی 2 call of duty دومین نسخه

داستان بازی 3 Call of Duty

سومین نسخه از سری کال اف دیوتی یعنی Call of Duty 3، نسخه کمتر مورد توجه قرار گرفته از این سری است. این اولین نسخه از بازی Call of Duty است که توسط Treyarch توسعه داده شده است و تقریباً هیچ تغییری در گیم‌پلی یا تنظیمات به غیر از بهبود و به‌روزرسانی گرافیکی، انجام نشده است. یکی از تغییراتی که توسط Call of Duty 3 معرفی شد، مدیریت مبارزات تک‌نفره به جای داشتن چندین کمپین بود. این ویژگی کمپین تک نفره، می‌توانست از دید ۴ شخصیت اصلی داستان بازی شود. در راس این تغییرات، آوردن خودروها به حالت چند نفره‌ی بازی بود که برای اولین‌بار اتفاق می‌افتاد.

بازی 3 call of duty دومین نسخه

 

داستان بازی Call of Duty 4 Modern Warfare

یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این مجموعه Call of Duty 4 Modern Warfare است که یک تغییر بزرگ در کل فرانچایز مجموعه داشته است. بعد از سه نسخه پیاپی که در باره‌ی جنگ جهانی دوم بود، Modern Warfare اولین بار وارد  یک محیط مدرن شد. Modern Warfare زیاد با فرمول پایه بازی Call of Duty تفاوتی نداشت، اما بسیاری از اسلحه‌های مدرن و ابزارهایی که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت به این نسخه اضافه شد. مثل Campain-Wise که به بررسی یکسری از درگیری‌های درجه یک با شخصیت‌های آمریکایی و انگلیسی در خاورمیانه و روسیه می‌پردازد. وقتی صحبت از بازی چند‌نفره (muliplayer) می‌شود، این بازی اولین بازی بود که امکانات مکانیک سطح‌بندی و درجه سفارشی‌سازی از طریق امکانات سیستمی را فراهم نمود.

بازی call of duty 4 Modern Warfare چهارمین نسخه

داستان بازی Call of Duty World at War

Call of Duty World at War دومین بازی Call of Duty است که توسط Treyarch توسعه داده شد. World at War بازگشت به جنگ جهانی دوم بود که این سری را تا زمان انتشار Modern Warfare تعریف کرد. مأموریت‌های بخش تک نفره بازی به مرکزیت اقیانوس آرام و جبهه شرقی (منطقه‌ای در اروپا که هنگام جنگ جهانی اینگونه نامیده می‌شد) صورت می‌پذیرد و دارای مراحلی با قابلیت اکتشاف منطقه بازی هستند (Open) که تا به حال در این سری از بازی دیده نشده بود. برای بخش چند‌نفره یک بخش عالی و جذابی به نام A Zombie Defense Mode  را اضافه کرد.

بازی call of duty World at War پنجمین نسخه

 

داستان بازی Call of Duty Modern Warfare 2

Call of Duty Modern Warfare 2 در ادامه Modern Warfare، داستان نسخه قبلی خود را ادامه می‌دهد. و یکبار دیگر بازیکن را در نقش یک عملیاتگر بریتانیایی SAS و سرباز آمریکایی قرار می‌دهد. مهمترین بخش اضافه شده به این نسخه حالت “Spec Ops” است، مجموعه‌ای از ماموریت‌های جداگانه که می‌تواند به صورت انفرادی یا با همکاری با یک بازیکن دیگر انجام شود. به غیر از این، هیچ تغییر و یا امکان جدیدی در این نسخه ایجاد نشده است.

بازی 2 call of duty Modern Warfare چهارمین نسخه

 

داستان بازی Call of Duty Black Ops

پس از چهار بازی جنگ جهانی دوم، زمان آن رسیده بود که Treyarch رو به جلو حرکت کند، و این حرکت با Call of Duty Black Ops انجام شد. یک بازی با تمرکز بر وقایع داستانی که در دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتد. در این بازی علاوه بر setting درخور تحسین آن، تمرکز خود را روی جنگ‌های تن به تن کمتر، و بیشتر تمرکز خود را به مکانیک بازی و عملیات مخفی که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، گذاشتند. با اینکه Black Ops اولین بازی Call of Duty نیست که شخصیت اصلی بازی را به نمایش می‌گذارد، اما یکی از آن دسته بازی‌های Call of Duty است که شخصیت آن می‌تواند صحبت کند و همانند شخصیت‌های ساکت سری قبلی حوصله بازیکن را به سر نمی‌برد. بخش چند نفره این نسخه اجازه سفارشی‌سازی شخصیت‌‌ها را عمیق‌تر و بهتر به بازیکن می‌دهد. بخش زامبی از نسخه World at War دوباره به این نسخه برگشته است.

بازی call of duty Black OPs هفتمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty Modern Warfare 3

Call of Duty Modern Warfare 3 با ۳۰ میلیون نسخه فروخته شده، پرفروشترین نسخه‌ی بازی Call of Duty تا به حال است. این نسخه ادامه داستان Modern Warfare 2، و اولین نسخه از بازی است که توسط دو توسعه دهنده یعنی Infinite Ward و Sledgehammer Games ساخته شده است. بیشتر تغییرات برای متعادل کردن تجربه بازی بوده است. با این حال، بازی بخش جدیدی با نام Survival دو نفره را معرفی کرد که بازیکنان باید در برابر موج عظیمی از حملات دشمن از خود دفاع کنند که از بخش زامبی پنجمین نسخه بازی الهام گرفته است.

بازی 3 call of duty Modern Warfare هشتمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty Balck Ops 2

Call of Duty Balck Ops 2، بسیار بی‌نظیر و دنباله‌ی Black Ops بود. اولین نسخه Call of Duty در بخش کمپین در دو زمان مختلف یعنی ۱۹۸۰ و ۲۰۲۰ بود. از لحاظ بخش چند نفره، بزرگترین تغییر، سیستم سلاح پیشرفته است. می‌توانید پیوست‌ها و تغییرات مختلف برای سلاح‌هایتان را آنلاک کرده و سلاحتان را ارتقاء دهید. به جز بخش چند‌نفره که ساده و برجسته شده است، بازی مثل Black Ops و World At War دارای یک حالت زامبی است.

بازی 2 call of duty Black OPs نهمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty Ghosts

چهارمین بازی Call of Duty که توسط Infinity Ward ساخته شد، در یک محیط مدرن اتفاق می‌افتاد، Call of Duty Ghosts  از همه جوانب در واقع Modern Warfare 4 است که فقط اسمی متفاوت از آن نسخه دارد. کالاف دیوتی اشباح بیشتر نگاهی به آینده داشت و به جنبه‌های علمی تخیلی که قبلاً در Black Ops 2 هم دیده بودیم می‌پردازد. همچنین اشاره‌ای به آنچه در آینده قرار است برای این سری بازی اتفاق بیفتد می‌کند. Ghost یک شخصیت کاملاً جدید را معرفی می‌کند، و شاید قابل توجه‌ترین بخشی که به مبارزه تک‌نفره اضافه شده این باشد که شما می‌توانید یک حیوان را کنترل کنید، یک سگ از نژاد ژرمن شپرد که نام آن Riley ست. بخش چند‌نفره بازی محیط‌های ویرانگری را به ارمغان می‌آورد، بهینه‌سازی معمولی و برخی از حالت‌های جدید بازی، که عمدتاً از نسخه‌های قبلی به ارث رسیده است.

بازی call of duty Ghosts دهمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty Advanced Warfare

Call of Duty Advanced Warfare تنها بازی از سری Call of Duty است که به تنهایی توسط Sledgehammer Games ساخته شده است. همچنین اولین Call of Duty در سبک علمی تخیلی که حوادثی که در اواسط قرن ۲۱ اتفاق می‌افتد را نمایش می‌دهد، و نسبت به سری و نسخه‌های قبلی به آینده نزدیک‌تر می‌شود. این بازی بر‌اساس فرمول قدیمی Call of Duty اما در میان تمامی قابلیت‌ها، در تحرک و حرکت شخصیت‌ها بهبود یافته است. از همه بهتر توانایی کتک زدن در بازی، یک سپر قابل حمل، تقویت سلامت، و غیره بود. بخش چند نفره بازی هم همانند قبل باقی مانده است، هرچند که نقشه‌های بازی طوری طراحی شده‌اند که تحرک و سرعت را بیشتر به نمایش بگذراند. علاوه بر حالت رقابتی بی‌نظیر، شامل تجدید بخش زامبی و Survival هم بود.

بازی call of duty advanced warfare یازدهمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty Black Ops 3

در ادامه روندی که Advanced Warfare آغاز کرد، Call of Duty Black Ops 3 دوران جنگ سرد را رها و بر محیط آینده در دهه‌ی ۲۰۶۰ متمرکز شد. یک نکته‌ی جالب در مورد بلک آپس ۳ این است که بخش کمپین بازی به صورت ۴ نفره طراحی شده است. این موضوع در شخصیت‌های قابل سفارشی سازی و طراحی مراحل بازی منعکس شده بود. Black Ops 3 توانست شخصیت‌هایی با رتبه و توانایی‌های خاص اضافه کند و بخش زامبی خود را بهبود بخشد.

بازی 3 call of duty Black OPs دوازدهمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty Infinite Warfare

Call of Duty Infinite Warfare به عنوان علمی تخیلی‌ترین بازی از سری Call of Duty که تا به حال منتشر شده شناخته می‌شود. حوادث این قسمت بازی در آینده بسیار دور رخ می‌دهد. برای اولین بار Infinite Warfare مبارزات را به فضای خارج از زمین برد و بازیکنان را در محیطی با گرانش صفر برای بازی قرار داد. مکانیک بخش چند نفره بازی تغییر چندانی نکرده است. کلاس‌های مختلف بازی به شکل Combat Rigs بودند و بازیکنان می‌توانستند از این طریق سلاح‌های مختلفی را تولید کنند، در حالی که مکانیک حرکتی و جنبشی بازی بدون تغییر باقی مانده بود. همچنین این بازی دارای بخش ساده و پیش پا افتاده‌ای از حالت زامبی است.

بازی call of duty infinite warfare سیزدهمین نسخه بازی کال اف دیوتی

داستان بازی Call of Duty WW 2

بعد از تقریبا ۱۰ سال،Call of Duty   بالاخره خیلی خوب و درست به فرمت قدیم خود یعنی جنگ جهانی دوم بازگشت که نام این سری Call of Duty WW 2 است. با توجه به این تغییر بزرگ، World at War 2  تمامی تکنولوژی‌های پیشرفته را حذف کرد و مکانیک بسیار خوبی را توسط همین تکنولوژی برای خود فعال ساخت (از جمله مکانیک حرکتی بازی) که به نفع گیم پلی بازی بود. بزرگترین پس‌رفت مکانیک بازی برای Call of Duty حذف خودکار ارتقاء سلامت بازی ست، چیزی که از Call of Duty 2 تا به حال همراه این بازی بوده است. این تغییر مثل یک ترمز در گام‌های سریع گیم پلی بازی نسخه‌های قبلی است.

بازی 2 call of duty World at War چهاردهمین نسخه

داستان بازی Call of Duty Black Ops 4

Call of Duty Black Ops 4 در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شد، این بازی به‌خاطر بخش تک‌نفره به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و بخش بتل رویال(Battle Royal) را جایگزین بخش کمپین خود کرد. درمورد مکانیک کلی بازی می‌توان گفت تغییری با Black Ops 3 نداشته است. همچنین همانند WW 2 قابلیت بازگشت خودکار سلامت را نیز حذف کرده است. جدا از همه این‌ها، Black Ops 4 هنوز هم مکانیسم حرکتی، سفارشی‌سازی، گزینه‌های پیشرفت و … شبیه به Black Ops 3 است. با این‌حال بخش زامبی آن بهبود یافته و به‌روز شده است.

بازی 4 call of duty Black OPs پانزدهمین نسخه بازی کال اف دیوتی

Logo TK Gold
WeCreativez WhatsApp Support
در صورت نیاز به ثبت سفارش از طریق واتسپ، عنوان کالای موردنظر و تعداد را همراه با نام و نشانی خود ارسال نمایید. 09202124727